White-sillagor’s diary

キス釣り主体で魚釣りについてゆるーくかいていきます。

2018年3月14日 日立港 日正丸

English below 

実釣時間 6:00-12:00

中潮

干潮: 8:38

満潮: 13:52

 

今年で三年目となった三月の日正丸釣行。ただ、かつて一度も本命の顔を見れてなく今年も恥ずかしながらあまり期待はしてませんでした。

釣り場は40分走った水深は40m前後。パラシュートアンカーを下ろし船長からの始めの合図と共に固定テンヤの10号から開始しました。

 

一年ぶりの船釣りとあって、なかなか思うようにいきません。小さなアタリが何回か投入毎にあります。そして、竿先をグンと引き込むアタリも。が、開始1時間なかなか魚を手中に収められず、餌が食いちぎられてあがってきます。

船長「それは、真鯛の食い方だねぇ。」

固定はなんとなく自分の感でダメだなと思い、誘導に変更。アタリの数も増えてきましたがまだ乗せられず。

1時間でようやくアタリの出方が分かってきました。3から5メートル誘い上げてフリーフォールで餌を見せて、仕掛けを止めた時にビミョーな竿先を少し動かすほどのアタリがでます。(船長は落としてとき人に人差し指を掛けて、フォール中の違和感でアタリをとると言ってましたが自分にはまだそれは早いみたいで次回での課題です。)

1時間半経ってようやく回心の合わせが決まり800グラムサイズがあがりました。

これを機にアタリの出し方、合わせの入れ方ならパターンがわかり、船がいいとこにのったらしっかりものにして、沈黙だったら遠投して誰も探れてないとこで魚をかけてで数を伸ばせました。やってて思ったのはキスとやることは基本同じだなぁ。と

9人で11枚二番手でした。ただ頭は20枚と悔しい結果。

今度乗るときはこのいい経験をいかして、数、型でも出れるようになりたいです。

f:id:White-sillagor:20180315234827j:image

 

Fishing Started from 6am-12am

 

MIDDLE TIDE

Low tide 8:38

High tide 13:52

This was the third-year annual event to go fishing at Nisshoumaru. I hadn’t caught main target ever, I didn’t expect it to be a good fishing memory.

The boat run for 40 min to get the point. Depth was around 40m.  Our captain set a parachute anchor  and told us to start fishing.

This was for the first time boat fishing in one year, it took me a while to get used to it again.

 I couldn’t get any fish at the first hour, but as the time went by, I got a tip of it.

Once I figured out the point, I was able to get fish’s responds and catch them constantly.

 I caught second most fish 11 in the boat that day. Despite the fact I got as many as 11 fish, my feels didn’t meet what I really wanted to be.

The reason for that was I couldn’t catch the best number of fish in the boat. When it comes to going fishing, I always wanna get fish more than anybody else. I’m really competitive so to say.

From next, I’ll make the most of this experience so that I can be my ideal angler.